Monday, May 7, 2012

kawan2 saya

-tak ramai tapi berkualiti, cehhwa-

teringat aku zaman tingkatan 4 dan 5 dulu time aku still kat boarding school of taiping. kami semua buat journal2 harian for self improvement and optimizing writing skill. in which i dont usually excel at. ade sorang kawan ni name dia mutiah. orang lain cerita pasal benda2 mengarut dan bosan. masalah stadi, hantar dobi and so on. tapi dia lain sikit. dia buat journal pasai kawan2 dia.. menarik.kat sini aku nak buat benda sama, just sebab umum aku buh pempuan dulula. karang orang kata aku LGBT sexualiti ambiga pulak. "no politics brooo pleassee~~ " oraiteeeee

so arini gua nak kenalkan kawan gua.ehem2. macam parents plak kaurang ni dah. awek kat atas ni cun tak? her name is najwa pelajar tahun akhir biomedic. skang tengah pening dengan thesis dia takut tak habis dalam masa yang di bagi. tapi aku kata kat dia dont worry. hang aku kenaila. boleh punya jangan risau.

haha. biasala. aku kalau kawan2 ada masalah first thing yang aku akan buat aku kata dont worry it's gonna be alrite. comfort word yang menjadi pilihan aku tak kirala laki ka perempuan. so najwa is busy now. kalau nak tahu, first time aku tengok dia ak dah suspect..dak ni bukan melayu betui ni. hangpa tengokla hidung dia . macung semacam ja haha. jangan marah no najwa. rupanya betuila dia ada darah campur pakistan. aku men teka pasal haritu aku tengok tv- ada segmen kenal artis campuran pakistan. muka dia lebeh kurang diani. time wedding depani biasanya akan buat ala2 pakistan punya.

so bagi akula, what is the positive pasal najwa ni (hang denga la wa oi.haha)..dia cool, calm, rileks je orang dia, tak suka gopoh2,sporting,cun, happy go-lucky dan yang paling penting dia macam dah berubah untuk jadi lebih baik. dulu pun ok tapi sekarang dia lagi baik.

satu soalan..kenapa perempuan lebih cepat berubah ke arah kebaikan berbanding lelaki?

No comments:

Post a Comment