-kerana saya di besarkan begitu-
semua orang ada kelemahan yang segan nak di ceritakan kepada orang lain. Seperti lelaki mat rempit yang bertubuh besar macam saya, saya segan nak ceritakan yang saya takut gelap. bukan ape. sebab dari kecil mak saye tak bagi off light kalau tido. Sebab die penah terpijak scorpion mase tidur dalam gelap dulu2. Time tu die nak pegi tandas,
Tapi bile dah besar, saye duk asrama jalan banyak dalam gelap. jadi saye telah "desensitization"-yakni telah alah bise tegal biase. lame2 ileeek je dalam gelap.
nak nyanyi2 pun boleh.fiu fiu(bersiul)
Sunday, March 25, 2012
pengalaman patah kaki
-terpaksa jadi orang kurang upaya selama berbulan2-
ibarat kata orang putih " Belief creates the actual fact". memang betula tu. saye selalu ade pengalaman pelik macamtu. sebenarnye, sebelum jatuh tu saya ada terfikir yang saye sememangnye tak penah patah tulang. kaki ke tangan ke jari ke tak pernah.
pastu teringatla pulak pakcik saye kate " dalam hidop ni, manusia akan melalui semua pengalaman sekurang kurangnya sekali" aiseh..kacau betul. so haritu saya memang yakin, from the day onwards akan kena punya patah tulang. yang taktau adalah bahagian mana yang patah.
rupa2nya petang tu jugak saya kena..doa makbul la tu.adeh
ibarat kata orang putih " Belief creates the actual fact". memang betula tu. saye selalu ade pengalaman pelik macamtu. sebenarnye, sebelum jatuh tu saya ada terfikir yang saye sememangnye tak penah patah tulang. kaki ke tangan ke jari ke tak pernah.
pastu teringatla pulak pakcik saye kate " dalam hidop ni, manusia akan melalui semua pengalaman sekurang kurangnya sekali" aiseh..kacau betul. so haritu saya memang yakin, from the day onwards akan kena punya patah tulang. yang taktau adalah bahagian mana yang patah.
rupa2nya petang tu jugak saya kena..doa makbul la tu.adeh
kedai mamak
walaupun mahal, tetap pergi jugak
lelaki melayu macam saye, memang suka pergi ke kedai mamak. bila bergaduh dengan kawan, kita pergi kedai mamak-terus settle. bila macam panas kat bilik, kita keluar-tempat paling best kita lepak adalah kedai mamak.malamni pun aku bosan. kene mencari mamak untuk hiburkan diri. bukan sebab ape, ade tv skrin besar tengok bolala.
out dulu. mengidam roti canai dia
lelaki melayu macam saye, memang suka pergi ke kedai mamak. bila bergaduh dengan kawan, kita pergi kedai mamak-terus settle. bila macam panas kat bilik, kita keluar-tempat paling best kita lepak adalah kedai mamak.malamni pun aku bosan. kene mencari mamak untuk hiburkan diri. bukan sebab ape, ade tv skrin besar tengok bolala.
out dulu. mengidam roti canai dia
Jiran2 saya.
saya ada jiran yang ramai
oleh sebab duduk flat, macam2 jiran yang saye dapat. yang menyanyi dalam bilik air mendayu2 lagu cina, yang pasang kuat2 lagu techno pukul 4 pagi, yang buang sampah ikut tingkap pun ada. yang bilik betul2 bawah bilik saya ni memang saya pasti- dia adalah seorang pakcik yang sakit.. hopefuly dia cepat2 sembuh
macamana saya tau? sebab tiap2 malam dia batuk
oleh sebab duduk flat, macam2 jiran yang saye dapat. yang menyanyi dalam bilik air mendayu2 lagu cina, yang pasang kuat2 lagu techno pukul 4 pagi, yang buang sampah ikut tingkap pun ada. yang bilik betul2 bawah bilik saya ni memang saya pasti- dia adalah seorang pakcik yang sakit.. hopefuly dia cepat2 sembuh
macamana saya tau? sebab tiap2 malam dia batuk
Monday, December 26, 2011
......
dengar lagu ketty perry thinking of you menyebabkan gua hampir menangis teringat kat dia. man dont cry-kata orang parsi. tapi sampai ke la ni masih tak leh gua nak lupakan dia. dah berape bulan ni?
aku ingat masa dulu dia menangis dengar lagu ni. mungkin masih teringat dekat orang yang pernah tinggalkan dia. tapi aku rasa cemburu, nak marah bila nampak benda ni. gua bukanla sape2 untuk dia. mungkin gua ni rebound je bagi dia. gua punyala banyak harapan kat dia..
gua harap gua dapat lupakan dia cepat2. kasi amnesia pun bagus.
aku ingat masa dulu dia menangis dengar lagu ni. mungkin masih teringat dekat orang yang pernah tinggalkan dia. tapi aku rasa cemburu, nak marah bila nampak benda ni. gua bukanla sape2 untuk dia. mungkin gua ni rebound je bagi dia. gua punyala banyak harapan kat dia..
gua harap gua dapat lupakan dia cepat2. kasi amnesia pun bagus.
Thursday, December 1, 2011
Hari ini bukan hari nya
hari ini bukan harinya aku tersenyum sinis dan mengatakan "itu semua cinta monyet" sambil gelak berdekah dekah memikirkan kelawakan diri aku ditinggalkan si dia
Monday, November 21, 2011
kau mulia. aku hina
Pukul 6.20 pagi. posting peads.. Ya Allah...kenapa aku masih tak boleh lupakan dia. banyak kali aku nasihatkan diri aku secara diam diam yang ini semua takdir...semua sepatutnya dah berakhir. aku sepatutnya gembira dalam hati sebab dia dah berubah. Baik baginya dunia dan akhirat. Kalau benar aku ikhlas, aku sepatutnya gembira..
wahai hati yang dimiliki tuhan..aku bersyukur kau kembali ke jalannya. apa yang aku harapkan supaya kau tetap dijalannya. . ya Allah..tolong lah aku lupakan dia. redha kanlah aku tanpa sidia. gembirakan aku ,hilangkan sedih aku setiap kali terserempak dengan dia. ya Allah... menangis aku , kau betulkan ya Allah niatku menangisku keranamu ya Allah..
ye aku menangis..tapi itu dulu. sekarang yang tinggal sedih. si dia ke pangkor ke ke mane mane.biarlah. dalam usaha nak didik jiwa ni biar redha. dia milik tuhan.
wahai hati yang dimiliki tuhan..aku bersyukur kau kembali ke jalannya. apa yang aku harapkan supaya kau tetap dijalannya. . ya Allah..tolong lah aku lupakan dia. redha kanlah aku tanpa sidia. gembirakan aku ,hilangkan sedih aku setiap kali terserempak dengan dia. ya Allah... menangis aku , kau betulkan ya Allah niatku menangisku keranamu ya Allah..
ye aku menangis..tapi itu dulu. sekarang yang tinggal sedih. si dia ke pangkor ke ke mane mane.biarlah. dalam usaha nak didik jiwa ni biar redha. dia milik tuhan.
Subscribe to:
Posts (Atom)